2009年12月7日星期一

宝贝爱阅读

星期五下午,阳光明媚,带Dave去了新开的图书馆。Dave很高兴,进了门就大声说,“图书馆,图书馆”。“嘘,people all reading here, we need speak in a lower voice.”“噢,”Dave点点头。他很乖,跟我一起在电脑上找他喜欢的有关Dinosaur的书的编号,一起到书架上找到书。他很高兴,但是也一直保持着很低的声音同我说话。直到走到图书馆门外,他还用很低的声音说“I can do it, I can take these books.”我看看他,笑了:“好了,现在你不用小声说话了,我们出图书馆了。”

回到家Dave就要我给他念那本:Dinosaur Train.故事很简单:Thursday was a day much like any other for Jesse. Trains and dinosaurs. Dinosaurs and trains.Just before bed, Jesse drew one last picture. Suddenly there was a loud noise and the whole house began to shake.”All aboard!” someone shouted. “Please have your tickets ready!” “Thank you,” and the conductor “Dining car to the rear.” “Let me show you the view from the sky windows.””Tunnel ahead!”Jesse yelled.”Duck!” When they came out of the tunnel, Jesse said, “Look!That’s amazing.” Everyone leaned over to see. UH-OH!Jesse took charge. “Come on, you can do it!””Push it back on the track!””Thanks, son. You can ride up here with me.””Next stop-Jesse’s Room”.我念了一遍,Dave还要再一遍, 再一遍,在一遍;在念了四五遍之后我不耐烦了,“最后一遍啰!”“再两遍”Dave坚持,“好吧,说话算数哦!”

星期六一早,Dave一起床就找这本书,“妈妈,给我念Dinosaur Train” 于是我就又给他念了两遍。然后,Dave就自己开始念了,(前面的几句他说不会),从Jesse drew one last picture开始,他除了一两个小地方需要帮一下之外,差不多能一字不差得能念下来。当他手指着图书,大声念到“Push it back on the track!”, 我经不住说,“Baby, you are so great!” Dave才过的三岁生日,到加拿大也只有一年时间。他给了我太多的惊喜,他真是我们最好、最好的礼物。

没有评论: